Sunday 3 February 2013

A lesson for my life


Everyone have their own story n Memories are like pen, that can't be erased. Semoga kisah ini dijadikan pengajaran. 




Aku...
 

tidak...

mahu....

....kembali ke dunia couple yg penuh zina.

A temporary love without a knowing end,

Aku tidak sanggup nak dengar tipu daya lelaki,

Yang cintakan wanita itu untuk sementara,

Tanpa hala tuju yang sebenar,

Sampai maruah wanita itu,

jadi taruhan untuk memenangi hati si lelaki,

apakah ini namanya cinta sejati?

Aku tidak sanggup,

Untuk jatuh ke dalam lubang yang sama.

Jatuh cinta dengan lelaki yang sebegini perangai,

aku jijik dengan masa silamku yang dulu.

yang penuh dengan dosa-dosa yang benar-benar mencari kemurkaanNya.

aku kesiankan dirinya yang bakal mendapat seorang isteri sepertiku.

seorang wanita yang pernah bercampur baur dengan lelaki tanpa kenal batasan syarie.

seorang wanita yang mendedahkan dirinya untuk tayangan lelaki ajnabi.

seorang yang lemah dengan pujukan lelaki sehingga merenggangkan hubungan famili.

Seorang yang baran tanpa malu.

Egoku meluap-luap, hatiku amat keras,

Meskipun itu,

aku tidak menyalahkan sesiapa dalam hal ini.

aku marah pada diriku

diriku sendiri yang kosong,cuai dan lalai.

Tidak tahu Cinta IIahi.

terlalu buta dengan dunia yang fana.

makan dengan pujukan nafsu.

SUNGGUH,

aku benci dengan diriku yang dulu,

masa sebelum aku mengenal keindahan Islam,

mengenal keindahan CintaNya,

aku benci dan aku menyesal.

aku masih lagi teringat kemuncak kejahatanku,

ketika itu, terlintas di hatiku yang paling dalam.

Ya Allah,

maafkanlah aku yang tidak sedar diri ini.

maafkanlah aku,

tolonglah aku untuk hentikan semua ini,

aku tidak mahu hidupku sebegini.

aku ingin sekali mencintaiMu,

aku ingin sekali mendekatiMu,

tapi, Tuhan,

aku tidak tahu bagaimana caranya.

tidak nafikan pada saat itu aku merasakan semua sudah hancur.

hancur dalam lembah kemaksiatan,kemarahan, kesengsaraan,penyesalan,

apa yang kuharapkan semuanya pudar.

Itulah apa yang aku rasakan pada masa itu.

Tuhan itu Maha Besar.

Malah ujian yang Dia berikan untuk kita adalah tarbiah secara langsung.

Direct lesson , lesson for my life.

Walaupun aku tidak tahu makna ‘tarbiah’ pada masa itu.



Memang aku akui,

Semua masalahku punca dari kebodohanku sendiri,

Nafsu diagungkan, iman diketepikan.




God is the BEST LISTENER,

As time goes by,

He showed me ways to love Him,

To get closer to Him,

God ‘s love is absolutely beautiful,

For those who really ‘falls’ for Him,


If you try to get closer to Him one step,

He will get closer to you 1000 steps.


 - Sahih Bukhari -

That, is my inspiration to help me changed to be a better person

Open my eyes to the embracement of Islam.

SubhanAllah, Thank You My Lord.

Without You, I’m nothing,

Without Your Love, I’m hopeless,

I rather die than losing Your Love.

ALHAMDULLILLAH , THANK YOU MY LORD,

For give me this wonderful gift in my entire life.





No comments:

Post a Comment